Z ČSA se oddělila firma B.Aircraft i s letadly
B.Aircraft je podle Eura v této chvíli společným podnikem ČSA a aeroholdingu. Podle původního plánu měl aeroholding svůj podíl ve firmě navyšovat až na sto procent a letadlová firma by se tak stala sesterskou společností ČSA. Podle Eura si však ČSA nejspíše nějaký podíl v novém podniku ponechají.
B.Aircraft z aerolinií získal šest strojů Airbus A319 a stejný počet letadel Airbus A320, které ČSA objednaly v době, kdy je vedl Jaroslav Tvrdík. Jedná se o letadla poznávacích značek OK-LEE, -LEF, -LEG, -MEH, -MEI, -MEJ, -MEK, -MEL, -NEM, -NEN, -NEO a -NEP.
"V rámci schvalovacích procesů, které vedly ke vstupu ČSA do aeroholdingu, vznesly financující banky a exportní agentury tří zemí - Německa, Francie a Velké Británie - požadavek, aby letadla byla vyčleněna do samostatné dceřiné společnosti," uvedla mluvčí leteckého holdingu Michaela Lagronová. Požadavek bank, mezi něž patří ČSOB, BNP Paribas, Komerční banka či UniCredit Bank se dá chápat jako pojistka proti případnému krachu ČSA.
Část ČSA je na prodej. Zájemci o ně mají podat závazné nabídky do konce února. Výhodnost nabídek poté bude posuzovat Český aeroholding jako majitel ČSA zhruba do března či dubna a vítěznou nabídku pak předloží vládě. Mimoevropští zájemci o privatizaci ČSA mohou získat maximálně necelou polovinu akcií firmy, aby byl zachován status národního dopravce. O ČSA projevily zájem Qatar Airways a Korean Air.
(Euro/ČTK/red)